Izzivi sodobne javne uprave v praksi
V organizaciji Fakultete za upravo Univerze v Ljubljani so se zaključili XXIX. Dnevi slovenske uprave. Osrednja tematika dvodnevnega dogodka so bili izzivi sodobne javne uprave v praksi. V okviru tega so na konferenci razprave tekle o digitalnem preboju na področju javne uprave, o izzivih in novostih javnega naročanja, o učinkovitem vodenju postopkov, o dostopni javni upravi do strank in uslužbencev, o izzivih lokalne samouprave in o ukrepih za debirokratizacijo. Na konferenci je bil razglašen tudi zmagovalec natečaja Premik naprej 2022, na katerem je zmaga pripadla Mestni občini Maribor za projekt » Sistem za podporo pri pripravi javnih razgrnitev in javnih objav prostorskih aktov«
Udeležence je uvodoma nagovoril Jure Trbič, državni sekretar na Ministrstvu za javno upravo, pristojen za področje javnega naročanja, področja lokalne samouprave, nevladnih organizacij, političnega sistema, upravnih enot in mednarodnega sodelovanja ministrstva. V nagovoru je omenil letošnje »supervolilno« leto, vlogo in pomen digitalizacije pri volitvah in ostalih procesih v javni upravi, pomen kakovostne digitalne preobrazbe za izkoriščanje notranjih rezerv javne uprave in novoustanovljeni direktorat za kakovost v okviru ministrstva. Povedal je tudi, da na ministrstvu nameravajo reorganizirati upravno poslovanje na terenu, za kar so ustanovili tudi že koordinacijsko skupino načelnikov za reorganizacijo.
V okviru sekcije o digitalnem preboju na področju javne uprave so razpravljali o stopnji digitalne preobrazbe slovenske javne uprave in prihodnjih načrtih na tem področju, o tem, v kolikšni meri odprti podatki javne uprave v resnici (že) udejanjajo svoje poslanstvo – transparentnost dela javne uprave in razvoj novih storitev, o stanju na področju digitalne preobrazbe občin, o umetni inteligenci ter o področjih poslovanja javne uprave, kjer bi umetno inteligenco lahko izkoriščali in v kolikšni meri se to (doma ali v tujini) že dogaja.
Sekcija izzivi in novosti javnega naročanja je bila namenjena novostim in izzivom sodobnega sistema javnega naročanja v Sloveniji, pregledu sodne prakse po 39.a členu (upravni spor) ZPVPJN, ključnim težavam v praksi pri javnem naročanju (kot so spremembe cen v pogodbah javnega naročanja, vpogled ponudnikov v ponudbe in dokumentacijo javnega naročila, roki za vlaganje revizijskih zahtevkov) ter oviram, ki jih naročnikom povzroča naročniška zakonodaja.
Učinkovito vodenje postopkov je bila rdeča nit tretje sekcije, v okviru katere so bili predstavljeni: – teoretični okvir in praktični primeri tehtanja med varstvom ustavnih garancij in odpravo administrativnih ovir v upravnih postopkih, – postopki prostorskega načrtovanja in graditve, -problematika tujih študentov pri dokazovanju upravičenosti do dovoljenja za prebivanje, – pogledi na učinkovitost vodenja postopkov, – pomen in uporaba dvojezičnosti pri vodenju upravnih postopkov. V zaključku sekcije so govorniki s pomočjo udeležencev izoblikovali sledeče predloge ukrepov za izboljšavo oziroma učinkovitejše vodenje postopkov, ki bodo posredovani ustreznim inštitucijam v obravnavo: – potreba po prenovi ZUP-a, – potreba po opolnomočenju uradnikov s pomočjo dodatnega usposabljanja, – dosledno upoštevanje in spoštovanje Resolucije o normativni dejavnosti, – počasnejše in bolj premišljeno spreminjanje zakonodaje, ki v večji meri upošteva usmeritve in predloge uradnikov, ki zakonodajo izvršujejo.
Izzivi sodobne javne uprave so v praksi povezani tudi z njeno dostopnostjo do strank in javnih uslužbencev, čemur je bila namenjena okrogla miza prvega konferenčnega dne. Sodelujoči so se pogovarjali o ustreznem odnosu do strank. Poudarek je bil tako na osebnem kot na oddaljenem dostopu do strank, dajanju pobud strank ter njihovemu vključevanju v razvoj e-uprave. Ker pa s strankami v stik prihajajo javni uslužbenci, je bila pozornost namenjena tudi ustreznemu odnosu do javnih uslužbencev ter videnju (bodočih) sprememb sistema javnih uslužbencev.
Drug konferenčni dan se je začel s sekcijo na temo izzivov lokalne samouprave. Kje in zakaj smo na področju lokalne samouprave, kam in kako želimo naprej – o teh temeljnih vprašanjih so na izbranih področjih razpravljali gosti iz prakse in teorije s strani občin, države in raziskovalne sfere. Pozornost je bil namenjena: – skrajšanju postopov pri prostorskem načrtovanju v praksi, – trendom na področju medobčinskega sodelovanja z vidika razvojnih priložnosti, – zamujenim priložnostim financiranja občin iz lastnih virov ter – strategiji razvoja pametnih mest v Sloveniji.
Na okrogli mizi Ukrepi za debirokratizacijo so razpravljali o tem, ali je res potrebno izpolniti vse zahtevane obrazce, poslati vse dokumente in poročila različnim javnim organom. Svoja mnenja so soočili tisti, ki se s tem srečujejo vsak dan: izpolnjevalci obrazcev na eni in prejemniki poročil na drugi strani, tako na strani odločevalcev kot izvajalcev.
Na predkonferenčnem dogodku XXIX. Dnevov slovenske uprave je v sredo, 28. 9. 2022, potekala sekcija, namenjena doktorskim študentom in njihovi predstavitvi povzetkov raziskav, delnih rezultatov opravljenih raziskav ali metodologiji raziskovanja pri doktorski disertaciji. Na sekciji so predstavili tri raziskave.
Svetovalno-izobraževalni center je za centre za socialno delo dolenjske regije organiziral seminar ZUP. Udeleženke iz našega CSD smo bile z vsebino in izvedbo zelo zadovoljne, saj je predavatelj vsebino prilagodil našemu področju dela in hkrati odgovoril na naša konkretna vprašanja. Vsekakor bi takšen seminar priporočala tudi drugim centrom za socialno delo.
Na delavnici, ki jo je za nas organiziral SIC, mi je bilo najbolj všeč, da je predavatelj ves čas iskal stik z udeleženci: vabil nas je k vprašanjem in odgovarjal na naša vprašanja. Take delavnice je treba organizirati čim pogosteje.
V SIC so za nas izvedli vrhunsko delavnico – profesionalno na vseh nivojih: organizacija, predavatelji, vsebina in gradivo. Super, le tako naprej!
Za namen zagotavljanja boljše funkcionalnosti, uporabniške izkušnje, varnosti, nemotenega delovanja ter štetja uporabnikov na spletnem mestu uporabljamo spletne piškotke.
Nujni piškotki so potrebni za optimalno delovanje spletne strani, ostali piškotki pa se uporabljajo za prilagoditev vsebin in oglasov ter analizo obiskanosti spletne strani.
Za več informacij si preberite pojasnilo o spletnih piškotkih, kjer lahko vedno zavrnete posamezne spletne piškotke.